Hatarallasombloggar.blogg.se har ordet!

 

Marre Marre Marre, vet ni vad hon lekte med som litet barn?

Vet ni vems dopklänning hon använde?

Vet ni hur många % hennes första häxblandning innehöll?

Hur gammal var marre när hon tog sin första cigg?

Någon som vet villken sorts kull marre ville leka?

 Som barn växte marre upp i skönagröna Pershagen som en annan. Vi har en underbar uppväxt att se tillbaka till. Stunderna ute på vargudden, första fyllan? Finns många fina minnen från Pershagen. Alla har flyttat hemifrån utom marre, varför? Kanske är det att hon är en riktig mamma gris. Men det förstår jag. Minns marres mamma som väldigt snäll, Mamma Eva kan det stämma? Nått jag länge kommer minnas av marre var när jag sa till henne.

-P ’’Marre du behöver i alla fall inte tänka på va du äter’’

 -M skiner upp som en sol

-P ’’det är ändå försent’’

Detta sa jag till henne vid kanske 13-14 års ålder och det är lika kul och säga det än idag för hon minns det själv.

 

Jag ska vara ärlig och säga att som barn minns jag marre som en liten blond flicka med bulldog kinder, dem har ju försvunnit nu under åren så det är med viss ironi jag skriver det men hon såg alltid lite små sugen ut på godis.

 

Marre Marre Marre, vet ni vad hon lekte med som litet barn?

Som barn lekte marre med vindsnurror. En kort förklaring så var det en pinne på 1m och en vidsnurra med en radie på 30cm. Så när det blåste så snurrade den, det var en av marres alla leksaker. Och jag blev så trött på den där fula vindsnurran att jag bröt av pinnen och hopade på den. Detta när vi inte ens börjat på lekis.

 

Vet ni vems dopklänning hon använde?

Dopklänningen marre fick ha på sig på sitt dop var inte mindre än puttes!

 

Vet ni hur många % hennes första häxblandning innehöll?

My och marres alla häxblandningar, jag hopas verkligen Staffan (mys pappa) förstod tillslut att så fort det vankades helg så var vi hemma i staffans spritskåt i köket, en petflaska i högsta hugg och tog lite av varje i det där skåpet. Det roligaste var att my och marre plussade på alla % av alla flaskor så dem hade tydligen över 100% sprit =)

 

Hur gammal var marre när hon tog sin första cigg?

Det vet jag faktist inte, men skogen inne vid trollsjön satt vi tag på ett nedfällt träd.

 

Någon som vet vilken sorts kull marre ville leka?

Alla ville leka bollkull eller vanlig kull, men inte marre.

Billjardrummet, behöver man säga mer ? Vi lekte tuttkull när vi var typ 14år. Jag och Kevin var han.

 

Då har alltså, Jag Putte Hamberg fått göra ett gästinlägg här på marres blogg. Ni kan följa min egen blogg på www.hatarallasombloggar.blogg.se 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback